مشاور بازاریابی کیست و چرا مشاوره بازاریابی و مدیریت...
تبلیغات
به کلیه فعالیتهایی که توسط یک صادر کننده (به طور مستقیم یا غیر مستقیم) جهت ترغیب کلیه خریداران یا خریدارانی خاص به خرید کالا یا خدمات صادر کننده از میان محصولات یا خدمات سایر شرکتها که به صورت محلی و یا از خارج انجام می گیرد، اطلاق می گردد.
عوامل تعیین کننده نوع تبلیغات:
1- فراهم بودن امکانات مالی
2- میزان رقابت
3- نوع محصول مربوطه و قیمت خرده فروشی آن
4- روش فروش
5 - نوع بازار
ادامه مطلب
عدم استفاده از مشاوران بازاریابی فروش و تبلیغات چه زیانی به سازمان شما خواهد زد...
اشتباهات عدم استفاده از مشاور بازاریابی....
چرا مشاوره بازاریابی؟....
چرا سازمان ها شرکت ها موسسات و مدیران از مشاوران بازاریابی استفاده نمی کنند....
برخی از مدیران ، بعلت برخی تصورات نادرست ، اصولاً تمایلی به استفاده از خدمات یک مشاور بازاریابی ندارند . برخی
از این دلایل نادرست عبارتند از :
فوت کوزه گری شاید تنها مهارتی است که با هیچ علم و برنامه ریزی نمی توان بدان دست یافت. لازمه دانستن فوت کوزه گری و قلق های کار، تنها و تنها تجربه است که در طول زمان به دست می آید.
کسب و کارهای کوچک هم مثل هر فعالیت اقتصادی دیگری رونق نمی
یابند، مگر با داشتن استراتژی و برنامه ریزی.مسلما کسانی در این عرصه موفق
خواهند بود که قدرت برنامه ریزی بهتری داشته باشند و بتوانند آن برنامه ها
را به طور دقیق پیاده کنند.
در این میان، اما، از آنجایی که انسان
جایزالخطاست، اشتباهاتی هم می تواند از جانب افراد سر بزند که این اشتباهات
حتی می تواند موجبات نابودی کسب و کار را فراهم کند. اشتباهاتی که اگرچه
پیش پا افتاده به نظر می رسند، اما مرتکب شدن آنها عاقبتی جز مرگ کسب و کار
ندارد. مشاوران هیچ فایده ای هم اگر نداشته باشند می توانند جلوی زیان ها و
ضررها و آسیب های سازمان و شرکت شما را گرفته و مانند یک پزشک از عواقب
استفاده از یک دارو یا غذای خاص شما را آگاه کنند همانطور که مراجعه هفتگی
یک بار به پزشک دندانپزشک یا آزمایش ماهیانه خون بدن ما می تواند تا پایان
عمر از زیان ها و آسیب های جدی جلوگیری کند مراجعه هفتگی و ماهیانه به یک
پزشک بازاریابی و مشاور مدیریت بازاریابی و فروش در جای خود فواید بسیاری
خواهد داشت.
در این بخش به عواقب ناشی از عدم استفاده از مشاوره
بازاریابی می باشد آشنا می شوید که می تواند کسب و کار شما را به راحتی و
سادگی از میان ببرد
1- فوت کوزه گری را خوب بلدم
فوت کوزه گری شاید تنها مهارتی
است که با هیچ علم و برنامه ریزی نمی توان بدان دست یافت. لازمه دانستن فوت
کوزه گری و قلق های کار، تنها و تنها تجربه است که در طول زمان به دست می
آید. اما تمامی فوت های کوزه گری را کوزه گر نمی داند چون آنقدر درگیر
ساختن کوزه بوده که غافل از فروش کوزه هایش است و هرکسی را بهر کاری ساخته
اند هیچ تولید کننده نمی تواند ادعا کند که من بازاریاب و فروشنده خوبی هم
هستم بازاریابی و فروش
ادامه مطلب
مشاور بازاریابی کسی است که مهارت های چند گانه داشته باشد خود نیز از تجربیات اجرایی خوبی برخوردار بوده باشد مشاور خوب صرفا یک فرد با مدرک دانشگاهی و تحصیلات عالیه نمی باشد یک مشاور بازاریابی خوب باید گرم و سرد بازار را چشیده و آب و خاک بازار را از نزدیک دیده باشد ....