مشاور فروش و راهکار های افزایش فروش

مشاوره فروش، مشاوره مهندسی فروش، ارتقا فروش، افزایش فروش، تشکیل تیم فروش،

مشاور فروش و راهکار های افزایش فروش

مشاوره فروش، مشاوره مهندسی فروش، ارتقا فروش، افزایش فروش، تشکیل تیم فروش،

توضیحات عکس
مشاور فروش و راهکار های افزایش فروش
مدرسه بازاریابی و فروش ایران و آکادمی فروش و بازاریابی ایران ، متشکل از اساتید با تجربه، مدیران با سابقه و حرفه ای، متخصصان نخبه، آمادگی دارد تا دوره های کارگاهی کاربردی اجرایی و عملی در سازمان های شما برگزار نماید. در ضمن جهت شرکت در کلاسهای مدرسه بازاریابی و فروش تماس حاصل نمایید..


معرفی مدیر عامل

استاد علی خویه

www.khooyeh.ir
www.khooyeh.com
-مدرس دانشگاه،
-دارای بیش از ۱۸سال تجربه اجرایی و حرفه ای از فروشندگی و ویزیتوری تا مدیریت
-مولف و مترجم ۱۲ کتاب مرجع، کاربردی و تخصصی
-عضو انجمن های ملی و بین المللی، مجری و مشاور بیش از ۲۰۰ پروژه مختلف در سراسر کشور،
-دارای سابقه بیش از ۳۵۰۰۰۰ نفرساعت دوره و کارگاه های آموزشی و کاربردی به سازمانها شرکت ها و موسسات ملی و بین المللی
-دارای سابقه همکاری های مختلف اجرایی و تخصصی با برندهای معتبر و مشهور بین المللی،
-مشاور ارشد مدیران عامل مطرح و برندهای معتبر و شرکت ها و سازمان های ملی و بین المللی
-ارایه دهنده بیش از ۱۰۰ ها عنوان مقاله تخصصی
-سخنران بیش از صدها سمینار مختلف و سخنران برتر ده ها سمینار
-مهمان و کارشناس برخی از برنامه های صدا و سیما،
-عضو هیات تحریریه نشریات مختلف
-دارای تجربه فروش، تبلیغات و بازاریابی از دوران کودکی در مغازه پدرش

تماس با ما:
مدیر برنامه ها
09123998027
09034991194
تماس با استاد علی خویه
09122991608
صفحه اینستاگرام
www.instagram.com/khooyeh.ir
کانال تلگرام @alikhoobeh و @drmall
چرا کارگاه ها و کلاس های خصوصی در محل:......
1- صرفه جویی در هزینه های رفت و آمد و هزینه های جانبی
2- اثربخشی بالای کلاس ها و کارگاه های در محل به علت درگیری آموزش با کار و آموزش ضمن خدمت
3- هماهنگی بیشتر و مورد کاوی سازمانی و بررسی مورد های مطالعاتی سازمانی
4- رضایت بیشتر مخاطبان، تمرکز مخاطبان، مشارکت بیشتر مخاطبان
..............................................
پیوندها

درس هایی از یک مدرس و مشاور مدیریت

صفحه اینستاگرام استاد علی خویه

مشاور ومدرس بازاریابی فروش و مهندسی فروش

  • علی خویه


مدرس بازاریابی و فروش

کانال بازاریابی 
مدرس بازاریابی و فروش


استاد علی خویه را در پیام رسان های داخلی و صفحه اینستاگرام دنبال کنید
ساعت | نوشته ‌شده به دست مشاور مدیریت، مدرس بازاریابی، مشاور فروش | ( نظر بدهید )
سلام همراهان گرامی.

چند روز گذشته خیلی از دوستان و دانشجویان من به خاطر فیلتر شدن تلگرام‌، در ارتباط با اینجانب به شدت اذیت می شوند به همین دلیل برآن شدم تا در پیام رسان های داخلی صفحه ای درست کنم تا دوستان بتوانند براحتی دسترسی داشته باشند در ادامه لیست آنها خدمت شما تقدیم می گردد.
البته من با گپ خیلی راحت تر هستم. 
ما را در شبکه ها و کانال های داخلی دنبال کنید. در صورت ایجاد مشکل در تلگرام، ما در پیام رسان های داخلی زیر در خدمت شما هستیم.‌
آموزش و مشاوره مدیریت در ایتا
eitaa.com/doctorsalesموزش و مشاوره مدیریت در بیسفون
http://bpn.im/alikhoobeh 
آموزش و مشاوره مدیریت در بله 
ble.im/alikhoobeh 
آموزش و مشاوره مدیریت در ویسپی
wispi.me/channel/alikhoobeh 
آموزش و مشاوره در گپ 
https://gap.im/alikhoobeh 
آموزش و مشاوره مدیریت در سروش
sapp.ir/alikhoobeh

 

صفحه اینستاگرام استاد علی خویه

 


  • علی خویه


صفحه اینستاگرام آموزش و مشاوره مدیریت

استاد علی خویه

اینستاگرام استاد علی خویه

در صفحه اینستاگرام استاد علی خویه

هر هفته با مطالب مختلف آموزشی در حوزه مدیریت بازاریابی فروش و برند آشنا شوید

همراه شما هستیم

دوستدارتان علی خویه

  • علی خویه


علی خویه مدرس و مشاور فروش

((رنگین کمان پاداش کسانی است که تا آخرین قطره باران صبر می کنند.‌))
این جمله را گفتم چون بارها و بارها دیده ام شرکت ها و افرادی که 

  • علی خویه


·        صفحه اینستاگرام        instagram.com/khooyeh.ir

·         کانال های تلگرام شامل 

 کانال جامع مدیریت بازاریابی و فروش
https://telegram.me/mmsbc
————————————————————
crmمدیریت ارتباط با مشتری
https://telegram.me/crmcc
———————————————————-
 اصول و تکنیک های برندسازی- دکتر برند
https://telegram.me/branddoctor
———————————————————-
 کانال فروشگاه داران، مدیریت فروشگاه
https://telegram.me/drmall
————————————————
 مدرسه ی بازاریابی و فروش ایران
https://telegram.me/sales_technic
—————————————————-
 کانال پخش و توزیع مویرگی، ویزیتوری
https://telegram.me/moyragi
———————————————-
 کانال آموزش مذاکره، فن بیان و زبان بدن
https://telegram.me/negotiationacademy

     

  • علی خویه


اعتماد و اعتقاد به مشاور خود باعث پیشرفت و بهبود کار شما خواهد شد.

گاهی دقت در برخی از کلمات و فکر کردن راجع به آنان نتایج خوب و مفیدی را برای انسان در پی دارد، نتایجی که می توانیم با استفاده از آن نتایج راه ها و مسیرهای تازه ای برای کسب و کار بگشاییم.

از جمله این کلمات و واژه ها دو واژه اعتقاد و اعتماد به مشاور و مدرس بازاریابی فروش و برند شرکت است. 

به راستی ما در کسب و کار خود خود چگونه رفتار می کنیم؟ به راستی ما در کسب و کار خود چقدر به مشاور اعتماد و اعتقاد داریم؟

به نظر می رسد اعتقاد و اعتماد، دارای فرق زیبایی هستند، و می توان اعتماد را یک پله بالاتر از اعتقاد دانست. به این نحو که بعد از اینکه ما به کسی یا چیزی اعتقاد پیداکردیم، به آن اعتماد می کنیم، یعنی هر اعتمادی متضمن و دربردارنده اعتقادی است، اما هر اعتقادی لزوما متضمن و در بردارنده یک اعتماد نیست، و ممکن است که خیلی از اعتقادها به اعتماد نیانجامد.


برای موفقیت در کسب و کار خود

اول به مشاور اعتقاد داشته باشید

وقتی اعتقاد پیدا کردید

به مشاور اعتماد کنید




  • علی خویه


مشاور بازاریابی  کیست؟ کار مشاور بازاریابی  چیست؟ مشاور کسب و کار چه کسی است؟ مشاور بازاریابی و فروش کیست؟ مشاور برند و شرکت چه وظایفی دارد؟

مشاوران بازاریابی نگاهی سیستمی از خارج به داخل داشته و به مسایل از زاویه دیگری می نگرند که صاحبان مشاغل و یا افراد دارای مسئله به سبب مشغله فکری، ذهنی و همچنین درگیری با عناصر اصلی مسئله، به درستی نمی توانند مشاهدات لازم را داشته، تشخیص و تفکیک لازم را اعمال فرمایند. کار مشاور بازاریابی  ارایه مشاوره به مدیران ارشد در خصوص انتخاب راه های بهبود کارایی سازمان است. او به مدیران در حوزه های مختلف از جمله : چگونگی سود آورتر کردن سازمان از طریق کاهش هزینه ها و افزایش درآمدها، تدوین استراتژی توسعه محصولات جدید و یا روش جذب، ارتقاء و آموزش نیروی انسانی مشاوره می دهد.

علی خویه مشاور بازاریابی

اگرچه برخی از مشاوران بازاریابی  در سازمانهایی که مشاوره می دهند به صورت رسمی کار می کنند، ولی اکثر آنها به صورت قراردادی و همزمان با چندین شرکت یا سازمان در ارتباط می باشند. همچنین یک مشاور بازاریابی  معمولا از سطح تحصیلات بالاتر برخوردار بوده و در حوزه تخصصی خود علم و دانش قابل توجهی دارد و از همه مهمتر اینکه باید چندین سال تجربه اجرایی حرفه ای داشته باشد چرا که مشاور بازاریابی ی که فقط دانش داشته باشد نمی تواند نسخه اثربخشی ارایه کرده و برای سازمان و شرکت موثر باشد.یک مدرس و مشاور بازاریابی  بازاریابی، فروش، برند و CRM معمولا وقت خود را بین مشتریان مختلف تقسیم می کند. چون او باید وقت زیادی را با مشتریانش بگذراند، بیشتر اوقات در خارج از دفتر کار خود می باشد. او معمولا کمتر با برنامه کاری فشرده و استرس کاری مواجه است و معمولا روند کاری اش آرام و به دور از استرس است.

یک مشاور حرفه ای در حوزه بازاریابی ، بازاریابی فروش و برند باید کاملا آزادی عمل داشته باشد تا بتواند تمام مسائل را بررسی کرده و راهکارهای موثری برای بهبود فروش، افزایش رضایت مشتری، ارتقا برند و رشد شرکت ارایه کند

مشاوران مستقل می توانند در مورد میزان درآمد، زمان و مکان کارشان، خود تصمیم بگیرند. البته آنها تحت فشار بیشتری نیز هستند زیرا معیشت آنها به توانایی شان در یافتن و نگهداری مشتری وابسته می باشد و حقوق بگیر سازمانی نیستند. مشاوران بازاریابی  گاهی اوقات ساعات طولانی از روز و گاهی دیگر نیز تنها مدت محدودی از روز مشغول به کار هستند که این موضوع بستگی به کار و مشتریان در دست آنها دارد.

آموزش و مشاوره بازاریابی و فروش
  برای نتیجه گرفتن از مشاور بازاریابی  و کسب  کار، شرکت ها و سازمان ها باید حمایت کامل از ایشان داشته باشند و امکانات کاملی در اختیار مشاور بگذارند در ضمن باید ریز به ریز تمام توصیه های مشاور را انجام داده و اجرا کنند و مانند برخی از افرادی نباشند که به پزشک مراجعه می کنند و داروهای تجویز شده را به درستی مصرف نکرده و خود تجویزی و خود درمانی انجام داده و نتیجه نمی گیرند.

مسئولیت ها و نمونه وظایف مشاور بازاریابی

·         مشاوره جهت تحیقات بازار و رفتار مصرف کننده 

·         جمع آوری و سازماندهی اطلاعات لازم برای حل مشکلات مطرح شده از سوی کارفرمایان به منظور امکان یافتن راهکار مناسب برای حل آن ها

·         انجام مصاحبه های فردی با کارکنان و مدیران رده های مختلف سازمانی و بازدید از بخش های مختلف سازمان برای تعیین روشها، ملزومات و یافتن راهکار مناسب و پیشنهاد به مدیران ارشد سازمان

·         تحلیل اطلاعات مالی و غیره شامل درآمدها، هزینه ها، میزان دارایی ها و بدهی ها به منظور کسب شناخت دقیق از وضعیت مالی شرکت مورد مشاوره و یافتن بهترین راهکار برای مسایل مطرح شده از سوی مدیران مربوطه

·         بررسی تمام امکانات شرکت و عارضه یابی و تقسیم بندی شدت و حدت عارضه ها

·         ارائه راه حل ها و شیوه های جایگزین به مدیران و کارفرمایان بر اساس نیازی که آنها اعلام می کنند.

·         پیشنهاد سیستم ها، رویه ها و تغییرات سازمانی جدید (در صورت نیاز) در بسیاری از موارد مشاور با تجربه و عالم می تواند اشکالات و نقاط ضعف و قوت سازمان را بهتر از مدیران شرکت ببیند و برای رفع آنها راهکار مناسب ارائه دهد. زیرا مدیران خود شرکت یا سازمان از داخل سازمان به سازمان خود نگاه می کنند ولی مشاور از بیرون به آن نظر دارد لذا بهتر می تواند در خصوص آن ارزیابی و قضاوت داشته باشد.

·         ارائه توصیه ها و پیشنهادات به بازاریابی  از طریق ارائه حضوری یا گزارشات مکتوب در سازمان های دولتی مشاوران عموما به صورت مکتوب نظرها و مشورت های خود را اعلام می کنند ولی در شرکت های خصوصی فرهنگ ارتباطی مشاور با مدیر عموما به صورت شفاهی و از طریق جلسات مذاکره می باشد.

·         سیستم سازی و بهبود عملیات سیستمی و فرایندی در شرکت برای اینکه ساختار منظم واستاندارد شکل گرفته و وابستگی به اشخاص کم گردد.

علی خویه مدرس و مشاور بازاریابی فروش و برند

·         ارایه مشاوره  در خصوص روند انجام تغییرات پس از تصمیم گیری برای انجام یک تغییر در سطح سازمان، معمولا مشاور در کنار بازاریابی  سازمان (شرکت) فرایند تغییر را پیگیری و رصد می نماید تا اشکالات پروژه تغییر به خوبی مشخص و رفع شود. 

 

  • علی خویه


اولین وظیفه یک مشاور مدیریت دلسوزی و رازداری است . مشاور مدیریت و مشاور بازاریابی و فروش باید شرکت را مانند شرکت خودش بداند و دلسوزانه پیگیر موارد مختلف باشد و خود را از خانواده شرکت بداند.

  • علی خویه


Www.mooyragi.ir (پخش،توزیع و فروش (گرم و سرد:

https://www.instagram.com/p/BLW1lC-j5oU/


مطالعات 10 شیوه ی رفتاری افراد کاریزماتیک را این گونه تعریف کرده است که مضمون ان در پی می آید:

@mmsbc 

1-بیشتر از آنکه سخن بگویند، می شنوند.


2- صرف نظر از افراد به دیدگاه هایشان خوب گوش می دهند.


3- به هنگام ارتباط با دیگران، به هیج وجه خود را مشغول حاشیه و لوازم شخصی نمی کنند.


4- به چیزهایی که بدست می آورند فکر نمی کنند بلکه تمرکزشان به چیزهایی است که برای دیگران می توانند فراهم کنند.


5-به گونه ی افراد از خود راضی که خود را مهم می پندارند عمل نمی کنند.

@mmsbc 

6- مردمان دیگر را مهم می دانند چون می توان از آنان آموخت.


7-نقاط مثبت دیگران را می بینند و آن را تقدیر می کنند.


8-در انتخاب کلماتی که به کار می برند دقت می کنند.


9-بر نقاط ضعف دیگران تمرکز و پافشاری نمی کنند.


10-نقاط ضعف خود را با گشاده رویی می پذیرند.




@mmsbc


http://khooyeh.ir/how-to-satisfy-customers/

لبخند مشتری و سود بیشتر


رضایتمندی مشتریان تاثیر بسیار مهمی در وضعیت کنونی و آینده سازمان خواهد داشت. اشلسینگر و هسکیت با ارائه نظریه «چرخه خدمات مطلوب» سعی نمودند تا رابطه بین مشتریان رضایتمند و کارکنان رضایتمند را نشان دهند. مطابق این نظریه با افزایش رضایت مشتریان قابلیت و تحمل آنها در پرداخت قیمت محصول بالا می‌رود، در نتیجه سود سازمان افزایش می‌یابد و در نهایت رضایت شغلی و بهبود روحیه کاری کارکنان را در پی دارد.

https://telegram.me/mmsbc

ادامه ی مطلب را در لینک زیر بخوانید

http://khooyeh.ir/how-to-satisfy-customers/


http://khooyeh.ir/human-resource-management/

افزایش بهره وری سازمان و کارکنان:


پیشنهادات:

با توجه به بحث‌هایی که از نظر گذشت به عنوان جمع‌بندی مطالب پیشنهاداتی در راستای ارتقاء و بهبود بهره‌وری در سازمان‌های دولتی به شرح زیر می‌شود:

۱- کوچک‌سازی سازمان‌ها، در دهه‌های گذشته سازمان‌ها بدنبال گسترش فیزیکی خود بودند اما امروزه کوچک‌سازی اندام سازمانی حرکتی به سوی کمال مطلوب شناخته می‌شوند.

۲- عقلایی و علمی نمودن فرایند تولید و ارائه خدمات سازمان، استفاده از روش‌های علمی، حذف فرایندهای سنتی و استفاده از تکنولوژی مناسب، از مواردی است که می‌توان در این راه از آنها بهره گرفت.

۳- بکارگیری روش‌های مدیریت مشارکتی در سازمان(حداقل در بخش‌ها و واحدهایی که بکارگیری آن دارای سودی بیش از هزینه آن می‌باشد).

@mmsbc

۴- طراحی مجدد مشاغل. بطوریکه مشاغلی همراه با نشاط، چالش و انگیزاننده برای کارکنان فراهم شود.

۵- گسترش روحیه خلاقیت و نوآوری در سازمان، بطوریکه سالانه به کارکنانی که پیشنهادات جدیدی در جهت کاهش ضایعات، اتلاف وقت و افزایش بهره‌دهی سازمان می‌نمایند. پاداش‌هائی اهدا شود و در حضور دیگران از ایشان قدردانی به عمل آید.@mmsbc

۶- تجدید ساختار سازمان‌ها، در این راستا سازمان‌هایی که کارهای مشابه انجام می‌دهند(سازمان‌های موازی) در هم ادغام شوند و منابع انسانی و مادی آنها در بخش‌های جدید بکار گرفته شوند.

۷- عنایت به آموزش و پرورش کارکنان. تقویم‌های آموزشی برای کارکنان در همه سطوح سازمان تهیه و اجرا شود.

۸- توسعه پژوهش‌های کاربردی برای اصلاح و بهبود روش‌ها بصورت مداوم و مستمر.

۹- توسعه، تشویق، تبلیغ و حمایت وجدان کار، نظم و انظباط کاری در سازمان.@mmsbc

۱۰- ایجاد آموزش‌های مقتضی در جهت تغییر نگرش‌ها و فرهنگ سازمانی که در تقابل با بهره‌وری است.

۱۱- توسعه مفهوم«ارباب رجوع محوری» یا«مشتری محوری» در سازمان این امر می‌تواند دیدگاه منفی سنتی را نسبت به بوروکراسی‌های دولتی در اذهان عمومی پاک نماید.

۱۲-  سازمان‌های دولتی با ایجاد منشور اخلاقیات سازمانی می‌توانند کارکنان خود را از نظر اخلاقی ملزم به انجام کارها به نحو مطلوب نمایند.@mmsbc

۱۳- قدرت اخذ تصمیم در پایین‌ترین سطحی که همه عناصر اساسی اطلاعات در آنجا قرار دارند، تفویض شود.

۱۴- ایجاد طرح‌های پاداش بر اساس بازده کار فرد یا گروه تنظیم شود.

۱۵- طرح‌های حقوق و دستمزد طوری تهیه شود که کارکنان پیوند آن را با بهره‌وری بخوبی درک نمایند.


متن کامل مقاله در لینک زیر


سرفصل دوره آموزشی کاربردی مدل های فروش و توزیع 

مدرس: علی خویه

www.khooyeh.com

 

حوزه آموزشی  محتوای آموزشی

ارتقای اطلاعات و دانش کاربردی  -    مفهوم مدل فروش و جایگاه آن در بازاریابی

-    مقایسه ویزیتور بازاریاب فروشنده و ...

-    اصول طرح ریزی و بهبود روش کار فروشنده

-    اصول فروشندگی و مدل های فروش و توزیع 

- مفهوم توزیع و روش های مدرن توزیع در کنار فروش

ارتقای بینش  -    مدیریت و سرپرستی  در مدل فروش 

-    تفکر خلاق و سیستمی

-    مهندسی توزیع و لجستیک در فروش

- انواع توزیع در کنار فروش 

ارتقای مهارت  -    مهارت مهندسی مدل های  فروش( هدفگذاری، مهندسی منطقه، مهندسی مشتریان و...)

-    فرایند مدل فروش و تصمیم گیری برای تکنیک ها توزیع 

-    مهارت نظارت کارکنان مدل فروش 

-    مهارتهای ویزیتوری مویرگی و توزیع نفر به نفر  و سرپرستی مدل فروش حرفه ای

-    مهارتهای مدیریت انگیزه در سیستم های فروش و توزیع

-    مهارتهای ایجاد هماهنگی در عوامل مدل فروش و توزیع

-    مهارتهای نظارت و کنترل موثر در مدل های فروش و توزیع

-    مهارت مدیریت زمان در سیستم های توزیع در کنار فروش

-    مهارت ارائه مؤثر مطالب برای فروشندگان توزیع محور 

-    مهارت های رفتاری برای فروشندگان توزیع محور

-    زبان بدن برای فروشندگان توزیع محور

-    مهارت تعامل با مدیران مافوق (گزارش دهی، دستورپذیری، ارائه ایده، نظر و پیشنهاد)

ارتقای فن و تکنیک های کاربردی  -    برقراری تماس با مشتریان و راههای ایجاد آن

-        فرآیند خاتمه مدل فروش و ویزیت در سرپرستی مدل فروش 

-        انواع سوالات در مدل فروش وتکنیک های سوال کردن از مشتری 

-        مدیریت و سرپرستی  اعتراضات مشتریان در سرپرستی مدل فروش 

-        نکات مهم برای جذب مشتری در سرپرستی مدل فروش 

-    مدیریت و سرپرستی  ارتباط با مشتری (CRM در مدل های فروش و توزیع

-    10 نقطه کور در مدل فروش و توزیع

-    10 اشتباه در انواع مدل های  فروش   و توزیع

-    10 تکنیک خلاق جذب مشتریان در مدل فروش و توزیع

-    دام ها و کابوس های فروشندگان و ویزیتورها

-    تکنیک های مدل فروش تلفنی 

-    پیگیری و ارزیابی مدل فروش 

-    جلوگیری از حیله گری های مدل فروش و ویزیت در سرپرستی مدل فروش 

-    چاشنی های مدل فروش 

-    مدل فروش خلاق 

کارگاه  -    کارگاه اجرای و کاربردی استراتژی های مدل فروش حرفه ای و نقش های وظیفه ای و اجرایی 

 این  دوره در 24 ساعت و به شکل خصوصی و عمومی در موسسه شما قابل برگزاری می باشد

استاد : علی خویه www.khooyeh.com

www.khooyeh.ir

همراه با ارایه مدرک معتبر

استاد علی خویه www.khooyeh.com ، مدرس دانشگاه، مدرس دوره های کاربردی و اجرایی در زمینه مدیریت، ایزو، بازاریابی، فروش، تبلیغات و خلاقیت، با 16 سال تجربه اجرایی ، مولف و مترجم 12 عنوان کتاب تخصصی مرجع و کاربردی، عضو انجمن های ملی و بین المللی، مدرس MBA , DBA، تدریس و آموزش در صدها کارخانه و شرکت در سراسر کشور و خاورمیانه، سخنران برتر ده ها سمینار مختلف، تالیف و ترجمه چندین کتاب کاربردی و پرفروش در کشور، مدرس نمونه در چندین موسسه آموزش عالی کشور، مشاوره و آموزش در بیش از صدها کارخانه و شرکت، مجری بیش از 200 پروژه در سراسر کشور، مشاور مدیران عامل مطرح کشور، مجری افزایش فروش بیش از صدها شرکت و سازمان، مهمان و کارشناس برنامه های صدا و سیما، عضو انجمن های معتبر اروپا و آمریکا، ریاست انجمن مهندسی فروش ایران، ریاست انجمن برند ایران، موسس و بنیانگذار آکادمی مذاکره در ایران، موسس مدرسه فروش و بازرگانی ایران و....  www.khooyeh.ir  09122991608


کارگاه آموزشی کاربردسازی تحقیقات بازاریابی


مدرس : علی خویه www.imrd.ir 


کارگاه آموزشی کاربردسازی تحقیقات بازاریابی به صورت یک دوره آموزشی یک روزه در سازمان سرمایه گذاری هولدینگ شسیا با تدریس آقای علی خویه برگزار گردید


- چه کنیم تا تحقیقات بازار کاربردی شود


چرا تحقیقات بازار به شکل کاملا کاربردی در شرکت ها بروز پیدا نمی کند


برای اجرای تحقیقات بازار باید چه فعالیت هایی صورت گیرد


چرا شرکت ها در برابر تحقیقات بازار مقاومت نشان می دهند


یک تیم حرفه ای تحقیقات بازار باید چه ویژگی هایی داشته باشد


چرا یک جو منفی در برابر محققان بازار در شرکت ها و سازمان ها ایجاد شده است


یک محقق بازار باید چه کارهایی انجام دهد تا تحقیقات او به شکل کاربردی در سازمان اجرا گردد


برای کاربردی کردن تحقیقات باید چه مراحلی را طی کرد


آیا تحقیقات بازار وظیفه یک فرد آکادمیک است


تحقیقات بازار یک کار دانشگاهی است یا یک کار کاربردی


برای اینکه تحقیقات بازار ، اجرایی شود باید چه افرادی درگیر این کار شوند


ارگاه آموزشی کاربردسازی تحقیقات بازاریابی


مدرس : علی خویه


علی خویه www. ، مدرس دانشگاه، مدرس دوره های کاربردی و اجرایی در زمینه مدیریت، ایزو، بازاریابی، فروش، تبلیغات و خلاقیت، با 16 سال تجربه اجرایی ، مولف و مترجم 12 عنوان کتاب تخصصی مرجع و کاربردی، عضو انجمن های ملی و بین المللی، مدرس MBA , DBA، تدریس و آموزش در صدها کارخانه و شرکت در سراسر کشور و خاورمیانه، سخنران برتر ده ها سمینار مختلف، تالیف و ترجمه چندین کتاب کاربردی و پرفروش در کشور، مدرس نمونه در چندین موسسه آموزش عالی کشور، مشاوره و آموزش در بیش از صدها کارخانه و شرکت، مجری بیش از 200 پروژه در سراسر کشور، مشاور و مجری افزایش فروش و سهم بازار بیش از صدها شرکت و سازمان،دارای سابقه بیش از 450000 نفر ساعت دوره ها و کارگاه های آموزشی و کاربردی و اجرایی به سازمانها شرکت ها و موسسات ملی و بین المللی و همکاری های مختلف اجرایی و تخصصی با برندهای معتبر و مشهور بین المللی، مشاور ارشد مدیران عامل مطرح و برندهای معتبر، با ارایه بیش از 100 ها عنوان مقاله تخصصی، سخنرانی در بیش از صد سمینار مختلف و سخنران برتر ده ها سمینار، مهمان و کارشناس برنامه های صدا و سیما، عضو انجمن های معتبر اروپا و آمریکا، ریاست انجمن مهندسی فروش ایران، ریاست انجمن برند ایران، موسس و بنیانگذار آکادمی مذاکره در ایران، موسس مدرسه فروش و بازرگانی ایران و....  www.khooyeh.ir 


https://www.instagram.com/p/BLaLQWujT3s/


کانال آموزش و مشاوره در حوزه بازاریابی برند و فروش 

@mmsbc 

Www.khooyeh.com

صفحه اینستاگرام 

Www.instagram.com/khooyeh.ir


Www.mdc.persianblog.ir

  • علی خویه


چرا مشاور بازاریابی؟؟

 

عدم استفاده از مشاوران بازاریابی فروش و تبلیغات چه زیانی به سازمان شما خواهد زد…

اشتباهات عدم استفاده از مشاور بازاریابی….

چرا مشاوره بازاریابی؟….

چرا سازمان ها شرکت ها موسسات و مدیران از مشاوران بازاریابی استفاده نمی کنند….

برخی از مدیران ، بعلت برخی تصورات نادرست ، اصولاً تمایلی به استفاده از خدمات یک مشاور بازاریابی ندارند . برخی

از این دلایل نادرست عبارتند از :

فوت کوزه گری شاید تنها مهارتی است که با هیچ علم و برنامه ریزی نمی توان بدان دست یافت. لازمه دانستن فوت کوزه گری و قلق های کار، تنها و تنها تجربه است که در طول زمان به دست می آید.

کسب و کارهای کوچک هم مثل هر فعالیت اقتصادی دیگری رونق نمی یابند، مگر با داشتن استراتژی و برنامه ریزی.مسلما کسانی در این عرصه موفق خواهند بود که قدرت برنامه ریزی بهتری داشته باشند و بتوانند آن برنامه ها را به طور دقیق پیاده کنند.
در این میان، اما، از آنجایی که انسان جایزالخطاست، اشتباهاتی هم می تواند از جانب افراد سر بزند که این اشتباهات حتی می تواند موجبات نابودی کسب و کار را فراهم کند. اشتباهاتی که اگرچه پیش پا افتاده به نظر می رسند، اما مرتکب شدن آنها عاقبتی جز مرگ کسب و کار ندارد. مشاوران هیچ فایده ای هم اگر نداشته باشند می توانند جلوی زیان ها و ضررها و آسیب های سازمان و شرکت شما را گرفته و مانند یک پزشک از عواقب استفاده از یک دارو یا غذای خاص شما را آگاه کنند همانطور که مراجعه هفتگی یک بار به پزشک دندانپزشک یا آزمایش ماهیانه خون بدن ما می تواند تا پایان عمر از زیان ها و آسیب های جدی جلوگیری کند مراجعه هفتگی و ماهیانه به یک پزشک بازاریابی و مشاور مدیریت بازاریابی و فروش در جای خود فواید بسیاری خواهد داشت.
در این بخش به عواقب ناشی از عدم استفاده از مشاوره بازاریابی می باشد آشنا می شوید که می تواند کسب و کار شما را به راحتی و سادگی از میان ببرد

1- فوت کوزه گری را خوب بلدم
فوت کوزه گری شاید تنها مهارتی است که با هیچ علم و برنامه ریزی نمی توان بدان دست یافت. لازمه دانستن فوت کوزه گری و قلق های کار، تنها و تنها تجربه است که در طول زمان به دست می آید. اما تمامی فوت های کوزه گری را کوزه گر نمی داند چون آنقدر درگیر ساختن کوزه بوده که غافل از فروش کوزه هایش است و هرکسی را بهر کاری ساخته اند هیچ تولید کننده نمی تواند ادعا کند که من بازاریاب و فروشنده خوبی هم هستم بازاریابی و فروش مهارت هایی می خواهد که جای خود کاربرد خود را دارد پس باید از کسانی که دراین زمینه دانش و تجربه کافی دارند بهره برد.

2- فروشندگی در خون من است من به کسی نیاز ندارم
نخستین اشتباه بسیاری از کسانی که کسب و کار کوچک راه می اندازند این است که تصور می کنند به همه فوت و فن های کار وارد هستند و می توانند به راحتی به اهداف خود در باب میزان فروش دست یابند، در حالیکه اگر پیش از شروع کار تلاش کنند تا از مشاوران بازاریابی و افراد اهل فن تکنیک های این کار را بیاموزند، به مشکل نرسیدن به اهداف تعیین شده برای فروش برنخواهند خورد.

3- مشتری خودش می آید
مشاور بازاریابی می تواند شما را در زمینه مشتری یابی راهنمایی نماید چراکه مشتری تا زمانی که نیاز او را به خوبی نشناسید، نمی آید و آنها هم که می آیند خیلی زود می پرند!
به جای اینکه منتظر مشتریانی باشید که شانسی به سمت شما می آیند، با نیاز سنجی دقیق از نوع نیاز مشتری، او را به سمت خود بکشید و کاری کنید که پای ثابت کسب و کارتان باشد.

4- استفاده از مشاور بازاریابی، وقت تلف کردن است
در دنیای امروز هیچ کسب و کاری چه ما بخواهیم و چه نخواهیم، بدون تبلیغات و بازاریابی پیش نمی رود. هرچه با این موضوع حرفه ای تر و زیرکانه تر برخورد کنید، احتمال موفقیتتان بیشتر می شود.

پس اگر خواهان باقی ماندن در این عرصه هستید، از مشاوران تبلیغات و بازاریابی که اثر بی بدیلی بر جذب مشتری دارد، به هیچ وجه غافل نشوید، چون این کار نه تنها وقت تلف کردن نیست، که یک سرمایه گذاری فوق العاده است.پ

5- مشاوران آدم را به ریسک می آندازند و من از ریسک کردن می ترسم
ریسک کردن برای ایجاد تغییر به شرطی که با برنامه ریزی و استراتژی های مشخص صورت گیرد، نه تنها ترس ندارد که می تواند باعث بهبود وضع کسب و کارتان هم بشود.
نتیجه ترس از ریسک و ایجاد تغییر در فضای کسب و کار درجازدن و حتی پسرفت کردن است. پس شجاع باشید

6- ما جد اندر جد مدیر و مشاور بوده ایم
مدیریت و مشاوره برخلاف ظاهر شیک و پر زرق و برقی که دارد، هم کار سختی است و هم نیاز به ویژگی ها و قابلیت هایی دارد که تنها با ادعا به دست نمی آیند.
اگر می خواهید کسب و کار خودتان به دست خودتان نابود نشود، حتما اصول مدیریت، به ویژه در هنگام بحران را بیاموزید و از مشاوران خبره باتجربه و دانشمند استفاده نمایید و و از ادعا به شدت بپرهیزید.

7- درک نادرست از مشاوره بازاریابی :شرکت ما توانایی تبلیغ کردن و ویزیت مشتری ها را دارد .
بسیاری از عزیزان درک درستی از بازاریابی ندارند . واضح بگوییم : بازاریابی را با تبلیغات اشتباه نگیرید . بازاریابی ، تبلیغات نیست . بازاریابی را با ویزیتوری هم اشتباه نگیرید . بازاریابی ویزیتوری هم نیست . بازاریابی فرایندی گسترده و پبچیده است که توسط افراد خبره و با برنامه ریزی دقیق انجام می شود و شامل مراحل تحقیقات ، برنامه ریزی ، اجرا و کنترل می گردد و در ضمن نه تنها مراحل فروش بلکه تمامی مراحل خرید ، تولید ، فرایندهای کاری و روابط را در بر می گیرد . متاسفانه افراد زیادی در سالهای اخیر وارد این بازار شدند و با سوء استفاده از عدم آگاهی و احساس مسئولیت مدیران، با دریافت دستمزدهای کلان ضررهای زیادی را برای برخی شرکتها به بار آورده اند و باعث تخریب نام بازاریابی شده اند

8- احساس غرور :ما کار خود را بلد هستیم و نیازی به مشاور بازاریابی نداریم .
نخست اینکه برای تجارب ارزشمند خود ارزش بالایی قائل شوید ولی حتما سعی کنید آنها را با علم و تجربه یک مشاور خوب ترکیب کنید. مشاوران بازاریابی با مطالعات فراوان و کسب تجربه می توانند کمک شایانی به شما در رشد کارتان کنند .

دوم: یکی از مزیت های مشاور این است که جزء کارکنان شرکت نبوده و با توجه به اینکه از درون شرکت به مسائل و مشکلات شرکت نمی نگرند، درگیر برخی تعصبات و نزدیک بینی های ناشی از اجرا نیست. اگر واقع بینانه بخواهیم بنگریم چون مشاور، فردی بی طرف است و از بیرون به شرکت می نگرد ، بهتر می تواند مشکلات و نقاط ضعف را تشخیص دهد .

سوم: حتی ممکن است شما مدیر محترم با شایستگی بتوانید مشکلات را درست تشخیص دهید، ولی تشخیص مشکل یک مطلب است و یافتن راه حل مناسب مطلب دیگر. برای یافتن راه حل درست و مهمتر از آن اجرای آن راه حل، باید فرصت کافی داشت که بعنوان یک مدیر اجرائی با توجه به گرفتاری ها و کمبود وقت، معمولاً فرصت چنین کاری پیش نمی آید.

9- استخدام رابطه ای مشاور بازاریابی: مشاور باید به خاطر لیاقت، توانمندی، مهارت، دانش و تجربه اش استخدام شود. استخدام فامیل و آشنا کار راحتی است.. برای استخدام مشاور زمان بیشتری صرف وقت کنید و براساس مهارت ها از بین آنها انتخاب کنید. شما به مشاورانی با مهارت و دانش بسیار بالا احتیاج دارید. که بتوانند در شرایط نامناسب به کسب و کار شما کمک کنند، به عبارت دیگر آچار فرانسه باشند. و اگر افراد نامناسب استخدام کنید، درست زمانیکه به آنان احتیاج دارید کسب و کارتان را با مشکل مواجه می کنند.

10- احساس بی نیازی :
خیلی از سازمان ها ادعا می کنند که اوضاع ما خوب است و فعلاً نیازی به مشاور بازاریابی نداریم .
نخست اینکه همه کسانیکه در حال حاضر دچار مسأله هستند هم زمانی اوضاع خوبی داشتند ولی تدریجاً اوضاع آنها رو به بدی گذاشت بدون اینکه خود متوجه شوند . بحران اقتصادی اخیر نمونه های زیادی را نشان می دهد . هیچ شرکتی از این قاعده مستثنی نیست . دل به شرایط موجود خوش نکنید و پیش از وقوع مشکل ، مانع آن شوید .

دوم: به موفقیت رسیدن مهم است ولی در موفقیت ماندن مهم تر است و شرکت های آینده نگر آنهائی هستند که درست در زمانیکه اوضاعشان خوب است بفکر حفظ همین اوضاع می افتند .

سوم: وقتی اوضاع شرکتی بد شد و به بحران افتاد مشاور بازاریابی هرچند هم که ماهر و حرفه ای باشد مانند آتش نشانی است که پس از شعله ور شدن آتش خبردار می شود و بهر حال خسارت ایجاد شده است .

11- ارزش ندادن به کار مشاور بازاریابی: مشاور بازاریابی فقط چند جمله می گوید پول میلیونی می گیرد

پاسخ: در بسیاری از شرکت ها و سازمان ها ارزش میز و صندلی مدیر عامل بیشتر از مشاور بازاریابی است. مدیر عامل برای خرید تجهیزات اداری خود از گران ترین و لوکس ترین تجهیزات استفاده می کند ولی برای پرداخت حق الزحمه مشاور کوتاهی می کند و اشاره می کند که مشاور که فقط چند جمله گفته است به خاطر چند جمله باید حق الزحمه میلیونی پرداخت کنم این اشتباه ناشی از این دیدگاه می باشد که بگوییم چرا یک جراح یک ساعت زمان می گذارد و حقوق 6 ماه یک کارمند را می گیرد یا بگوییم که یک گرافیست در مدت نیم ساعت یک آرم طراحی می کند و حقوق دو ماه یک کارمند را می گیرد . یک پزشک، جراح و مشاور بازاریابی حق الزحمه تلاش ،دانش ، تجربه چندین سال عمر خود را دریافت می کند حق الزحمه مطالعات شبانه روزی بررسی های و آنالیزهای علمی و تجربی خود را دریافت می کند فکر نکنیم یک مشاور پول یک جمله اش را دریافت می کند.

12- احساس بی اعتمادی :
مشاوران فقط حرف می زنند و مرد عمل نیستند .
پاسخ : مشاوران در بخش اجرا هم می توانند به شما کمک کنند و اتفاقاً نقش آنها در این مرحله ، بعلت پیچیدگی های کار اجرا ، برای شما مهمتر است . آنها می توانند پابه پای شما در مراحل اجرا با شما همراهی کرده و از طریق ارائه توصیه های کارشناسی ، شما را در اجرا یاری کنند ولی در این مورد هم همچنان اجرا با شماست . تنها باید مشاوری را انتخاب کنید که متعهد به اجرای برنامه های مشاوره اش باشد .

13- غفلت از مدیریت قسمتهای مختلف سازمان. این مشکل معمولاً همیشه اتفاق می افتد. آنها معمولاً نیمی از وقت خود را به کارهایی می پردازند که 5 درصد از کل فعالیت ها هم نیست. و از قسمت های دیگر غافل می شوند. اما مشاور بازاریابی نسبت به کل سازمان خود دید داشته و مانند یک مربی فوتبال به همه قسمت های سازمان توجه می کند.

14- احساس بی کفایتی مشاوران :
مشاوران فقط تئوری تحویل ما می دهند و راه کارهای اجرائی نمی توانند بدهند . تئوری ها را خودمان هم می توانیم در کتاب ها بخوانیم .
پاسخ : این ایراد بیشتر به این علت است که در سال های اخیر تعداد زیادی افراد تحصیل کرده در زمینه بازاریابی بدون داشتن تجربه اجرائی کافی وارد کار مشاوره شده و این بد بینی را در مدیران ایجاد نموده اند . برای رفع این مشکل ، از مشاور رزومه سوابق کارش را بخواهید . از وی بخواهید که روش دقیق انجام کار را برای شما توضیح بدهد و در صورت لزوم مثال های عملی برای برنامه هایش را از وی درخواست کنید.

15- مشاوران درک نمی کنند.پاسخ: این اشکال بیشتر به خاطر این می باشد که از مشاوران به موقعه و با توجه به تخصص از آنها استفاده نمی کنید

16- احساس هزینه:
مشاوران بازاریابی دستمزد زیادی می خواهند و ما پول این نوع کارها را نداریم .
پاسخ : هر چند ممکن است دستمزد یک مشاور بازاریابی خوب، بنظر زیاد باشد ولی حقیقت این است که این دستمزد در مقایسه با پول هائی که شرکت ها بخاطر نداشتن مشاور بازاریابی به هدر می دهند یا در مقایسه با درآمدی که با داشتن یک مشاور بازاریابی کسب می کنند واقعاً ناچیز است . در واقع استخدام یک مشاور بازاریابی صاحب صلاحیت ، هزینه کردن نیست بلکه نوعی سرمایه گذاری است برای کسب درآمدهای آینده. گاهی یک مشاور با چند جمله جلوی یک زیان و ضرر بزرگ را گرفته و شما را آگاه می نماید و باعث سرمایه گذاری شما می گردد.

17- وابستگی به مشاور: برخی از سازمان ها فکر می کنند که اگر از مشاوران استفاده کنند به آنها وابسته شده و باید تا همیشه یک مشاور کنارشان باشد این اشکال به خاطر این ناشی می شود که سازمان و شرکت هیچ طرح و نقشه ای برای پیشبرد اهداف خود ندارد . اگر از قبل طرح خوبی داشته باشید می توانید به طور اثربخش از مشاوربازاریابی استفاده نمایید. حتی اگر در تمام برآوردها و تخمین ها بسیار واقع گرایانه عمل کرده باشید باز هم وقایع پیش بینی نشده وجود دارند. ممکن است شرایط بازار عوض شود، بانک به تعهدات خود پایبند نباشد، بهره بانکی عوض شود، برای حمل و نقل محصول محدودیت هایی ایجاد شود و بسیاری موارد از این قبیل که اگر هر کدام از اینها اتفاق بیفتد مقصر شما نیستید. یا به عبارت دیگر این مشکلات ناشی از ضعف طرح نیست، اما اتفاق می افتد. بیشتر مواقع کسانی که کار جدیدی را آغاز می کنند احساس می کنند هر گاه به مشکلی برخورد کردند کسی یا چیزی هست که به آنها کمک کند. و به همین دلیل از قبل نقشه ای برای شرایطی ناگواری که ممکن است پیش بیاید ندارند و در صورت وقوع چنین شرایطی کل زحمات و سرمایه آنها در خطر خواهد بود.

18- رها کردن مشاور بازاریابی: مشاوران بازاریابی ما را وسط راه رها می کنند پاسخ: یک از خصوصیات یک مشاور بازاریابی حرفه ای این است که تا نتیجه کنار صاحبان سرمایه و شرکت باشد مشکل رها کردن مشاور می تواند از هر طرفی اتفاق بیفتد یا آنکه سازمان نتوانسته نیازها و انگیزه های و حمایت های کافی را از مشاور بازاریابی داشته باشد یا مشاور بازاریابی حرفه ای نبوده و به کار خود ایمان نداشته و سازمان را رها می کند پس در به کار گرفتن مشاور دقت کافی داشته باشید.

19- شریک کردن مشاور بازاریابی : سعی کنید تا مجبور نشده اید مشاوران را شریک سرمایه خود نکنید مشاوری که شریک مالی و تجاری شما باشد گاهی برخی مطالب را به نفع سرمایه خود تغییر داده و منفعت شخصی را به سازمانی ترجیح می دهد مگر اینکه واقعا مشاور بسیار حرفه ای بوده و بتواند منفعت کل سازمان را در نظر داشته باشد. شما فقط به افراد مشخصی به عنوان شریک نیاز دارید. به عنوان مثال بیشتر مواقع به پول نیاز دارید، و شرکایی پیدا می کنید که آنها هم به پول نیاز دارند. یا بسیاری مواقع افراد خلاق که ایده هایخوبی هم دارند دوستان خود را به عنوان شریک انتخاب می کنند. بسیاری مشاوران برتری های راهبردی را ندارند یا اعتبار کافی را برای شراکت ندارند.

20- مشاور بازاریابی یا خانوادگی: به جای اینکه به دنبال حقیقت باشید به دنبال تأیید هستید. این اشتباه بسیار متداول است شما می خواهید کاری را شروع کنید، بنابراین با افرادی که برای شما کار می کنند صحبت می کنید از آنها مشاوره می گیرید. با خانواده و دوستان صحبت می کنید. اما درحقیقت به دنبال تأیید کار خود هستید. و به دنبال حقیقت نمی گردید. بلکه به دنبال کسی هستید که به شما بگوید کار درستی انجام می دهید. اما همیشه حقیقت غیر از این است. ما محصول خود را آزمایش می کنیم و به حرف آزمایش کنندگان گوش می دهیم که ببینیم چه می گویند. و به جای اینکه برای حقیقت ارزش قائل شویم بیشتر به حرف مردم که می گویند «اوه این فوقالعاده است» اهمیت می دهیم. مشاوران بازاریابی باعث می شوند که این اشتباه صورت نگیرد.

21- استفاده کردن از چندین مشاور. بیشتر کارآفرین ها در آن واحد از چند مشاور بازاریابی استفاده می کنند ولی از هیچکدام به درستی استفاده نمی کنند. بهتر است اگر هم از چند مشاور استفاده می کنید از هر مشاور به جای خود استفاده کنید

22- ترس از لو رفتن ایده وطرح : اگر از مشاوران استفاده کنم طرح و ایده من لو رفته و خودش استفاده می کند. پاسخ : هیچ وقت نگران لو رفتن ایده های خود نباشید چون مغز کار مهم است در ضمن یکی از تعهدات هر مشاور حفظ اسرار و رموز شرکت می باشد که این تبصره در قرارداد مشاور گنجانده شده است مشاوران به ویژه مشاوران بازاریابی هر شرکت یکی از افراد رازدار شرکت می باشند و مشاوری که نتواند اسرار و رموز سازمان و شرکت را حفظ نماید نمی تواند نام خود را مشاور قرار دهد.

23- جذابیت طرح و ایده مانع از استفاده از مشاور می باشد.: بیشتر افراد معمولاً به اندازه کافی برای تحقیقات روی طرح و ایده خود وقت صرف نمی کنند تا ببینند واقعاً ارزش آن را دارد یا نه و به همین دلیل شکست می خورند این معمولاً مهمترین اشتباه همه است. به اعتقاد(( اوشر)) 9 نفر از هر 10 کارآفرین و سرمایه گذار به خاطر اینکه طرح و ایده آنها ارزشی را که تصور می کردند نداشته است شکست می خورند. گاهی افراد آنقدر شور و شوق به انجام کار جدید دارند که از تجزیه و تحلیل آن و استفاده از مشاوران مدیریت بازاریابی و فروش غافل می شوند. و همین باعث شکست آنها می شود آنها ممکن است بسیار با استعداد و لایق باشند و هر کاری که از دستشان بر می آید انجام دهند ولی به نتیجه مناسبی دست پیدا نمی کنند چون قدم اول را مشکل دار برداشته اند.

درپایان اینکه

مشاوران به ویژه مشاوران مدیریت و مشاوران بازاریابی فروش و تبلیغات جلوی اشتباهات شما را گرفته و یا خیلی زود زیان ها و ضرر های کسب و کار شما را گوشزد می کنند گاهی مشاور بازاریابی از زیانی شما را آگاه می نمایند که می توانست سازمان و شرکت شما را به نابودی بکشاند.

تهیه و تلخیص: علی خویه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی